Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Kręgielnia

KORZYSTANIE Z KRĘGIELNI

  • Grać należy tylko w specjalnym lub zmiennym obuwiu.
  • Nie należy rzucać kuli, tylko nią toczyć.
  • Kulę odpowiednią dla siebie należy dobrać przed grą i nie należy jej zmieniać do końca rozgrywki.
  • Do gry należy przystąpić mając wolne ręce.
  • Należy przestrzegać zasady pierwszeństwa rzutu gracza z prawej strony.
  • Nie wolno przekraczać linii spalonego - punkty z takiego rzutu nie są liczone.

kręgielniakręgielnia

ZASADY DOTYCZĄCE KULI

  • Kula powinna mieć odpowiednią wagę ( 6 - 16 funtów ), wielkość i rozstaw otworów na palce.
  • Do otworów należy wsunąć dwa środkowe palce i kciuk - palce powinny wchodzić w otwory do drugiej kostki, kciuk powinien schować się cały.
  • Drugą ręką należy podtrzymywać kule - jeżeli nie odczuwasz takiej konieczności, to znaczy, że wybrałeś za lekką.
  • Raz dobrana kulą należy grać całą rozgrywkę.

POZYCJA I POSTAWA

  • Ramiona pod kątem prostym
  • Lewa ręka pomaga utrzymać kulę
  • Przegub powinien być sztywny i prosty
  • Łokcie blisko bioder
  • Kolana lekko ugięte
  • Stopy razem

Cała sztuka polega na tym, by tocząc kulę, trafić w odległy o około 20 m, konkretny kręgiel. Ułatwiają to 3 rzędy kropek znajdujące się na rozbiegu. Po kilku rzutach na pewno ustalisz odpowiednią dla siebie odległość od linii spalonego. Na początek należy zacząć rzut od odległości 4,5 kroku.

CZTERY KROKI:

PUSHAWAY - pierwszy krok - najkrótszy, praworęczni zaczynają prawą nogą. Należy trzymać kulę przed sobą, na wysokości klatki piersiowej, 20-30 cm od tułowia. Należy wziąć zamach do przodu.

PENDULUM SWING - drugi krok - należy wykonać go lewą nogą, następnie zrobić wahadłowy ruch ręką w dół.

BACKSWING - trzeci krok - ponownie prawą nogą, ręką z kulą należy wykonać zamaszysty ruch maksymalnie do tyłu, nie wyżej od ramienia.

SLIDING STEP - czwarty, najdłuższy krok lewą nogą. Należy zamachnąć się kulą w przód i wypuścić ją z ręki.

ZASADY PUNKTACJI

  • Celem gry jest zbicie wszystkich kręgli.
  • Gra składa się z 10 kolejek, każdy zbity kręgiel to 1 punkt.
  • Jeżeli w pierwszym rzucie zostaną strącone wszystkie kręgle - zawodnik kończy grę w tej kolejce, a jeżeli nie zostaną zbite wszystkie kręgle - zawodnik otrzymuje drugi rzut z kręglami, które nie zostały zbite w pierwszej kolejce.
  • W 10 kolejce, po zbiciu wszystkich kręgli za pierwszym razem - zawodnik otrzymuje dodatkowo 2 rzuty, przy zbiciu wszystkich kręgli w dwóch rzutach - zawodnik otrzymuje dodatkowo 1 rzut.
  • Zbite kręgle w 10 kolejkach należy zsumować. Wygrywa zawodnik, który zdobył największą ilość punktów.
  • Maksymalna ilość punktów w grze wynosi 300.

RODZAJE RZUTÓW I PUNKTACJI

1 rzut  2 rzut

5 4
9

wynik całej kolejki

x  
STRIKE

 * STRIKE     

 - zbijasz wszystkie kręgle w pierwszym rzucie (znak X). Kolejne 2 Twoje rzuty
   w następnych kolejkach liczone są razy 2, w 10 kolejce razy 1.

8 /
SPARE

 * SPARE     

 - zbijasz wszystkie kręgle w kolejce w dwóch rzutach (znak /). W następnej
   kolejce pierwszy rzut liczony jest razy 2, w 10 kolejce razy 1.

6  
MISS

 * MISS     

 - zbijasz część kręgli w pierwszym rzucie, a drugi jest niecelny. Otrzymujesz
   liczbę punktów równą zbitym kręglom w rzucie pierwszym.

8 1
SPLIT

 * SPLIT     

 - po pierwszym rzucie pozostajesz ze skrajnie ustawionymi kręglami,
   z których możesz zbić tylko 1.

F 4
FOUL

 * FOUL     

 - przekroczyłeś linię rzutu - spaliłeś, jeżeli zbiłeś kręgle, punkty nie są liczone,
   ale rzut tak.

Godziny otwarcia pływalni:
poniedziałek – piątek 7.00 - 22.00
sobota 8.00 - 22.00
niedziela i święta 9.00 - 22.00

Kalendarium

Październik 2019
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Imieniny

logo BeActive
    - AQUA AEROBIK
    - FITNESS
    - PŁYWANIE
    - TENIS ZIEMNY

logo Magurka

logo BS Miedźna

plakat Pływam bez promili

logo Blues Carv

plakat projektu Kinder+Sport